Saturday 18 January 2014

[NSFW] SEKSI DAN KERAS: Rekaan Perabot oleh Mario Philippona [6 GAMBAR]

Ye, memang betul-betul seksi dan betul-betul keras. Tak percaya? Cuba hantuk kepala kat kerusi tu, benjol tak?
Mesti ada yang pikir bukan-bukan apabila korang terbaca tajuk artikel kali ni. Hahaha. Sekarang siapa yang otak kotor? Koleksi rekaan perabot oleh Mario ni diberi nama "Sexy Furniture" dan Mario cuba daya upaya untuk memberi suntikan feminin di dalam setiap rekaannya. Semua rekaan Mario tepat mengikut anatomi badan manusia sebenar. Tapi maybe ikut badan orang Belanda la. Kalau ikut badan Malaysia, ramai yang katik-katik... 
Memetik artis pujaan beliau seperti Allen Jones dan Salvador Dali, Mario menganggap bentuk serta lengkung badan wanita adalah sempurna, dari cara berfesyen, obsesi kasut tumit tinggi, hinggalah ke pembedahan plastik di kalangan wanita - semuanya inspirasi yang mendorong Mario mencipta perabot-perabot "Sexy Furniture".

Benda ni dinamakan Boobycase. Wow kreatifnya nama,
mesti susah ko nak pikir kan?
So direct to the point. Cuba la cari nama yang subtle sikit...
AMARAN: Mungkin perabot-perabot yang lain di bawah ni sesuai untuk dewasa saja. Kanak-kanak tak payah tengoklah! Klik di bawah untuk baca dan lihat semua gambar-gambar.



Bahagian dalam Boobycase untuk menyimpan
barang-barang milik anda.







Tapi... tapi... perabot rekaan pengukir Belanda, Mario Philippona memang seksi sangat. Aku pun tak berani nak letak kat rumah. Kalau orang beri free pun aku tak mau.

Aku lebih selesa pakai perabot-perabot daripada IKEA. Selesa, minimalistik dan tak serabut kepala. lebih-lebih lagi rumah aku ni tak la besar mana, tak perlulah nak kerusi meja yang bagak-bagak. Tambahan lagi, perabot IKEA ada pilihan item yang mampu dimiliki oleh orang ramai. Harganya tidak terlalu tinggi.
Tak perlu risau ya, IKEA tak akan buat benda-benda macam Mario Philippona ni. Semuanya sesuai untuk pelbagai culture dan umur.
Kalau korang berminat nak check out perabot IKEA, kat sini aku ada letak link. Klik je gambar IKEA kat bawah tu. Ada beratus perabot di dalam senarai yang mudah untuk dibaca. Cekidaut!



0 comments:

Post a Comment